secondo

Ohjeet & Usein kysytyt kysymykset

Varaa Secondon Kirppari-Kalle verkkopalvelusta sinulle sopiva myyntijakso. Myyntijakson varauksen yhteydessä maksa kiinteä maksu 26€ tai 38€ riippuen myytäväksi tuomiesi tuotteiden määrästä. Tuo tuotteesi Secondon myymälään tai tarvittaessa noudamme tuotteet kotoasi. Noutopalvelun hinta 20€/myyntierä. Hinnoittelemme tuotteesi, laitamme ne esille ja myymme ne myymälässämme. Myyntijakson jälkeen tilitämme myyntituottosi sinulle.

Rekisteröidy Secondon Kirppari-Kalle varausjärjestelmässä. Rekisteröitymisen jälkeen saat käyttöösi henkilökohtaiset tunnuksesi, joilla Secondossa asioiminen tapahtuu. Voit varata järjestelmästä haluamasi myyntijakson. Varauksen yhteydessä tulee maksaa kiinteä varausmaksu. Myyntijaksoa ei voi varata puhelimitse tai sähköpostilla, koska myyntiehdot tulee hyväksyä Kirppari-Kalle järjestelmässä.

Myyntiin voit tuoda puhtaita ja ajanmukaisia lasten sekä aikuisten vaatteita, kenkiä ja asusteita. Meille voit tuoda myyntiin myös urheiluvälineitä.

Kaikissa myyntiin tuomissa tuotteissa kannattaa ajatella sesongin mukaisesti. Esimerkiksi kesällä ei kannata tuoda myyntiin talvivaatteita, suksia tai lasketteluvälineitä. Eikä talvella kannata tuoda myyntiin kesävaatteita, polkupyöriä tai potkulautoja. Siisteille sisävaatteille, lasten leluille, lasten kirjoille ja peleille on kysyntää ympäri vuoden.

Tilojen rajallisuuden vuoksi emme voi ottaa myyntiin:

  • astioita
  • koriste-/sisustustavaroita
  • kodin tekstiilejä (tyynyjä, lakanoita, verhoja yms.)
  • auton turvaistuimia ja -kaukaloita
  • pehmoleluja
  • äitiyspakkauksen vaatteita
  • alusvaatteita
  • lastenvaunuja ja -rattaita
  • huonekaluja
  • viihde-elektroniikkaa

Ikävä kyllä tämä ei ole mahdollista. Kaikki tavarat tulee tuoda kerralla myyntiin. Valitse siis myytäväksi tuotavat tuotteesi huolella etukäteen.

Valitse huolella myyntiin tulevat tuotteet. Käy tuotteesi läpi hyvässä valossa ja siirrä sivuun rikkinäiset, nukkaiset, tahraiset, värinsä menettäneet ja virttyneet vaatteet. Niillä ei ole kysyntää. Mitä alhaisempi on tuotteen alkuperäinen myyntihinta sitä suurempi vaikutus pikkuvioilla on jälleenmyyntihintaan.

Merkkivaate saa enemmän anteeksi ja niissä hyväksytään pikkuviat. Eläinten karvat on syytä poistaa ennen myyntiin tuontia. Voimakkailla pesuaineilla pestyt vaatteet on hyvä tuulettaa tai kokeilla esim. etikkapesua hajunpoistoon. Siistit ja silitetyt vaatteet myyvät paremmin. Tarkista että peleissä on kaikki osat tallella. Kirjat ja lelut täytyy olla ehjiä.

Kyllä voit. Mikäli haluat siirtää tai peruuttaa varatun myyntijakson ota yhteyttä puhelimitse tai sähköpostilla ennen myyntijakson alkua. Alkanutta myyntijaksoa ei kuitenkaan voi enää siirtää tai peruuttaa.

Voit tuoda tuotteesi myymälään 3-5 vrk ennen myyntijaksosi alkua aukioloaikojemme puitteissa. Pakkaa tavarat selkeästi nimikoituun kassiin tai laatikkoon. Voimme myös noutaa tuotteet kotoasi erikseen sovittavana ajankohtana. Ota tällöin meihin yhteyttä sähköpostitse tai puhelimitse.

Vaatteet ovat myymälässä esillä kokojen mukaan. Muut tuotteet laitetaan esille muiden samanlaisten tuotteiden kanssa omille osastoilleen. Jokaisella asiakkaalla ei ole siis omaa myyntipaikkaa. Voimme vauhdittaa myyntiäsi viimeisinä päivinä ja laittaa myymättömät tuotteesi alennusmyyntiin haluamallasi prosentilla. Sinun tarvitsee vain ilmoittaa asiasta meille hyvissä ajoin, että ehdimme siirtää tuotteesi ale-rekkiin ennen myyntijaksosi loppumista.

Kaikki tuotteesi on hinnoiteltu ja laitettu myyntiin viimeistään myyntijaksosi ensimmäisenä päivänä. Hinnoittelemme tuotteita joka päivä eli osa tuotteistasi saattaa mennä myyntiin jo ennen myyntijaksosi alkua. Näin saat niille myös pidemmän myyntiajan.

Ostaessasi max 50:n tai max 100:n tuotteen myyntipalvelun on myyntiaikasi 10 päivää. Hinnoittelemme tuotteita joka päivä, joten osa tuotteistasi voi mennä myyntiin jo ennen jaksosi alkua. Näin saat pidemmän myyntiajan. Myymälän kiinniolopäivät eivät vähennä myyntijaksosi kestoa. Verkkokaupassa myyntiaika on 30 päivää.

Myymättömät tuotteesi kerätään pois myyntijakson päätyttyä ja ne ovat noudettavissa myymälästä siitä seuraavana aukiolopäivänä. Tuotteet tulee olla noudettuna viimeistään kolmantena aukiolopäivänä. Tämän jälkeen ne siirtyvät jatkokierrätykseen, etkä voi saada niitä enää takaisin. Voit myös jättää myymättömät tuotteesi meille jatkokierrätykseen. Ilmoita siitä meille sähköpostitse viimeistään viimeisenä myyntipäivänä.

Tiloissamme on tallentava kameravalvonta ja teemme parhaamme estääksemme varkaudet. Ilmoitamme kaikki varkaustapaukset poliisille. Secondo ei vastaa varastetuista tai kadonneista tuotteista.

Teemme parhaamme, että tuotteesi tulisi myydyksi. Hinnoittelemme tuotteet niiden kunnon ja kysynnän mukaan. Seuraamme aktiivisesti tuotteiden hintoja ja menekkiä eri kanavissa. Hinnat voivat vaihdella nopeastikin, kun trendit muuttuvat tai jos kyseisistä tuotteista on ylitarjontaa. Hinnoittelemme tuotteesi Kirppari-Kalle järjestelmään, josta voit seurata niiden myymälämyyntiä kotoa käsin reaaliajassa. Verkkokaupan myynnit eivät päivity Kirppari-Kalle järjestelmään. Ilmoitamme sinulle sähköpostilla verkkokaupan myyntituoton myyntijaksosi päätyttyä.

Secondo myyntiehdot

Varaamalla Secondon myyntipalvelun hyväksyt nämä ehdot. Tutustu ehtoihin huolella ennen myyntipalvelun varaamista.

Secondo tarjoaa myyntipalvelua käytetyille vaatteille ja muille tuotteille myymälässä sekä verkkokaupassa. Myyntiin tuodut tuotteet myydään komissiokauppana, jolloin kaikki tuotteet ovat myyntipalvelun varanneen asiakkaan omistuksessa, mutta ostaja tekee kaupan Secondon kanssa.

Myyntijakson varaaminen edellyttää tunnuksia Secondon Kirppari-Kalle järjestelmään. Kirppari-Kallen omilla sivuillasi voit maksaa myyntipaikan, tarkistaa myyntijaksosi ajankohdan, seurata myymälässä olevien tuotteiden myyntiä myyntijakson aikana sekä päivittää omat tietosi.

Myytävät tuotteet
Myyntiin voit tuoda hyväkuntoisia, puhtaita, ehjiä ja ajanmukaisia aikuisten sekä lasten vaatteita. Myyntiin voi tuoda vaatteiden lisäksi myös kenkiä, asusteita, lasten pelejä, lastenkirjoja, leluja sekä urheiluvälineitä.

Myymälästä myydyillä tuotteilla ei ole vaihto- tai palautusoikeutta. Verkkokaupasta myydyillä tuotteilla on lakisääteinen etämyyntiä koskeva 14 päivän kaupan peruutusoikeus. Secondo ei laita myyntiin viallisia tuotteita. Mikäli myytäväksi tuotujen tuotteiden joukossa on viallisia tuotteita, Secondo pidättää oikeuden olla laittamatta niitä myyntiin. Kiinteää maksua ei palauteta niiden tuotteiden osalta, joita ei ole laitettu myyntiin eikä niiden tilalle voi tuoda uusia tuotteita. Näitä tilanteita ovat esimerkiksi erittäin kuluneet, tuoksuvat tai rikkinäiset tuotteet tai sesongin ulkopuoliset tuotteet (emme myy kesällä suksia ja luistimia tai talvella polkupyöriä).

Verkkokaupan vaihto- ja palautusehdot
Kuluttaja-asiakkaalla on Suomen kuluttajasuojalain etämyyntiä koskeva oikeus palauttaa koko tilaus tai osa siitä 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Käytetyt tuotteet myydään ‘sellaisina kuin ne ovat’, joten tuotteissa mahdollisesti havaittavia aiemman käytön jälkiä ei voida katsoa tuotteen virheeksi.

Secondo myöntää verkkokaupassa myymilleen tuotteille 14 vrk omakustanteisen palautusoikeuden. Asiakaspalautukset tulee lähettää tai toimittaa tilausvahvistuksen tai toimituksen yhteydessä annettujen ohjeiden mukaisesti 14 vrk kuluessa lähetyksen vastaanottamisesta perille toimitettuna osoitteeseen:

Secondo
Vihdintie 1
03100 Nummela
050 501 9567

Asiakas vastaa itse palautuksista aiheutuvista kustannuksista. Asiakas on velvollinen säilyttämään palautusasiakirjoista tarvittavat kopiot. Pakettilähetyksestä saatava lähetysseurantatunnus on ainoa keino lähetyksen todistamiseen.

Pakkaaminen on lähettäjän vastuulla. Tuotteet tulee pakata huolellisesti, jotta tuotteet eivät vahingoitu kuljetuksessa. Palveluntarjoaja ei ole vastuussa huolimattomasti ja sopimusehtojen vastaisesti pakattujen palautusten vahingoittumisesta. Asiakkaan toimesta syntyneestä virheestä aiheutuneet kustannukset peritään asiakkaalta.

Asiakkaalla on halutessaan mahdollisuus purkaa kauppa ja vaatia rahojen palautusta. Rahojen palautus edellyttää aina kirjallista ilmoitusta palautuksesta Secondolle. Ilmoituksen jälkeen Secondo käynnistää palautuksen käsittelyn verkkokaupan maksuvälittäjän Paytrailin kanssa. Palautus tehdään tilille, jolta maksu on alunperin suoritettu. Kun palautus on maksettu tilille, tulee siitä sähköpostitse vahvistus.

Palautettujen tuotteiden arvo hyvitetään asiakkaalle 14 vrk kuluessa palautetun tuotteen vastaanottamisesta. Lähetyskustannukset hyvitetään vain, mikäli ostaja on saanut tuotteen virheellisenä tai tuote on vahingoittunut kuljetuksessa. Ota tällöin välittömästi yhteyttä asiakaspalveluun.

Tilatun tavaran noutamatta jättämistä ei katsota kaupan peruuttamiseksi. Secondo perii tilauksista, jotka on jätetty noutamatta tekemättä peruutus- tai palautusilmoitusta, erillisen 20€:n maksun. Kauppa katsotaan tällöin rauenneeksi ja Secondo palauttaa asiakkaalle ostosten summan vähennettynä edellä mainitulla 20€ erillisellä maksulla ellei asiakas erikseen sovi Secondon kanssa lähetyksen uudelleentoimittamisesta. Noutamattoman lähetyksen aiheuttamat lisäkulut peritään asiakkaalta ennen kuin lähetys voidaan uudelleentoimittaa.

Tekninen toimivuus
Verkkopalvelu ja verkkokauppa on suunniteltu toimimaan viimeisimmissä selainversioissa sekä näitä edeltävissä selainversioissa, joiden osalta tuen ylläpitäminen on katsottu kohtuulliseksi.

Palveluntarjoaja ei vastaa asiakkaalle mahdollisesta teknisestä toimimattomuudesta aiheutuvista suorista tai välillisistä haitoista.

Maksaminen ja maksutavat
Asiakas voi maksaa tuotteen verkkokaupassa verkkopankin kautta pankkitunnuksilla tai luottokortilla.

Maksujen käsittelystä ja välittämisestä huolehtii PayTrail Oyj (2122839-7).

Tuotteet ja niiden postikulut maksetaan tilauksen yhteydessä. Verkkokaupassa voidaan maksaa seuraavilla maksutavoilla: Nordea, Osuuspankki, Sampo, Tapiola, Aktia, Nooa, Paikallisosuuspankit, Säästöpankit, Handelsbanken, S-Pankki, Ålandsbanken, luottokortit. Maksaminen tapahtuu Paytrail Oyj:n sivuston kautta.

Maksut Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla tehtävissä maksuissa Paytrail Oyj näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puh: 0207 181830
www.paytrail.com

Verkkopankit

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

Toimitustavat ja –kulut
Asiakas voi valita haluamansa toimitustavan verkkokaupassa kulloinkin tarjolla olevista toimitustavoista. Toimituskulut ovat nähtävissä tilausta tehtäessä ennen tilauksen vahvistamista ja maksamista.

Logistiikkapalveluntarjoajat saattavat veloittaa esimerkiksi pitkittyneestä lähetysten säilytyksestä tms. aiheutuneet kulut lähetyksen vastaanottajalta. Asiakas on velvollinen tutustumaan eri toimitustapojen lisäpalveluiden hinnastoon ennen tilauksen tekemistä. Secondo ei vastaa kolmansien osapuolten lisäpalveluista (kuten esimerkiksi säilytys, varastointi tms.) asiakkaalle mahdollisesti aiheutuneista kustannuksista.

Tilauksen käsittelyaika on keskimäärin 1-3 arkipäivää automaattisen tilausvahvistuksen lähettämisestä ellei tilausta tehtäessä erikseen toisin ilmoiteta. Valmiilla tilauksella tarkoitetaan tilausta, jonka kaikki tuotteet ovat varastossa ja varattuina tilaukseen, sekä tilauksen maksusuoritus on hyväksytty.

Asiakas on velvollinen tarkastamaan lähetyksen 14 vuorokauden kuluessa ja tutustumaan tuotteen käyttöohjeisiin ja –ehtoihin ennen käyttöönottoa.

Hyväksymällä verkkokaupan tilaus- ja toimitusehdot asiakas hyväksyy, että verkkokauppa lähettää asiakkaalle sähköpostia ja/tai tekstiviestejä tilaukseen liittyviä asioita koskien.

Mikäli jotakin tilattua tuotetta ei ostotilauksen yhteydessä toisin ilmoitetusta huolimatta ole saatavilla, pidättää Secondo oikeuden kaupan perumiseen.

Isokokoiset tuotteet
Täyspalvelun yhteydessä voi tuoda myyntiin 1-2 kohtuullisen kokoista isompaa tavaraa (esim. sukset, polkupyörä, sup-lauta, lasten kävelytuoli). Arvokkaammille tavaroille (yli 30€) suosittelemme varaamaan yhden tavaran myyntipalvelun, jossa on pidempi 30:n päivän myyntiaika.

Mitä ei oteta myyntiin

  • auton turvaistuimia ja -kaukaloita
  • pehmoleluja
  • äitiyspakkauksen vaatteita
  • lastenvaunuja ja -rattaita
  • huonekaluja
  • viihde-elektroniikkaa
  • alusvaatteita

Myyntipalvelun hinta
Secondo myyntipalvelun hinta koostuu kahdesta osasta: kiinteästä hinnasta ja myyntituotosta maksettavasta myyntiprovisiosta.

Kiinteä hinta maksetaan varauksen yhteydessä ja sen määrä on riippuvainen myyntiin tuotavien tuotteiden määrästä. Myyntiprovisio maksetaan tilityksen yhteydessä myyntijakson päättyessä asiakkaan tilille seitsemän (7) vuorokauden kuluessa. Verkkokauppa myynnissä myyntiprovisio maksetaan (30) vuorokauden kuluessa. Myymälän täyspalvelussa myyntiprovisio on 50%, verkkokaupassa myyntiprovisio on 40%.

Tuotteiden hinnoittelu
Secondon henkilökunta päättää hinnat myytäville tuotteille. Hinnoittelu perustuu Secondon henkilökunnan kokemukseen ja asiantuntemukseen. Hinnoittelussa otetaan huomioon sekä tuotteen kunto, että kysyntä myyntihetkellä. Arvokkaimmissa tuotteissa voi esittää hintatoiveita. Jos hintatoive on Secondon näkemyksen mukaan liian korkea, tuote voidaan olla laittamatta myyntiin.

Myymälämyyntiin tuoduista tuotteista osa voidaan laittaa myös verkkokauppamyyntiin parhaan tuoton maksimoimiseksi. Secondo pidättää oikeuden valita verkkokauppamyyntiin laitettavat tuotteet. Verkkokauppamyynnit eivät päivity Kirppari-Kalle järjestelmään.

Selvät hintavirheet
Palveluntarjoaja pidättää oikeuden verkkokauppatilauksen perumiseen selvien hintavirheiden kohdalla. Selvällä hintavirheellä tarkoitetaan tuotteen mahdollista hinnoitteluvirhettä verkkokaupassa siten, että tuotteen hinta poikkeaa merkittävästi ja selvästi tuotteen oikeasta hinnasta ja verkkokaupassa esitetty hinta on selvästi tulkittavissa inhimillisen tai hinnoitteluvirheen seuraukseksi. Selviä hintavirheitä voivat olla muun muassa seuraavat esimerkit näihin kuitenkaan rajoittumatta:

  • jos tuotteen hinta on 0,00 euroa tai ei hintaa ei ole esitetty ollenkaan
  • jos tuotteen normaali tai käypä markkinahinta on monin- tai useampikertainen verkkokaupassa esitettyyn hintaan verrattuna

Edellä mainituissa tapauksissa hinnan katsotaan olevan niin selkeästi oikeasta, tarkoitetusta hinnasta poikkeava, että asiakkaan katsotaan ymmärtävän esitetyn hinnoittelun virheellisyys.

Myyntijakson varaaminen
Myyntijakso varataan Kirppari-Kalle varausjärjestelmän kautta. Myyntijaksoa ei voi varata puhelimitse tai sähköpostilla, koska myyntiehdot tulee hyväksyä Kirppari-Kalle järjestelmässä. Myyntipäiviksi lasketaan kaikki myymälän aukiolopäivät. Myyntijakso maksetaan varauksen yhteydessä ja varaus on sitova. Mikäli olet estynyt myymään omalla myyntijaksollasi, kiinteää summaa ei palauteta. Asiakas on oikeutettu kuitenkin luovuttamaan myyntijaksonsa toiselle henkilölle, mikäli on itse estynyt käyttämään myyntijaksoaan ko. ajankohtana tai muuttamaan varauksen toiseen ajankohtaan.

Myyntipalvelun hintaan sisältyy
Myyntiin tuotujen tuotteiden lajittelun, aikuisten vaatteiden höyrytyksen tarvittaessa, hinnoittelun, esillepanon omille osastoilleen ja vähintään 10:n päivän myyntiajan. Tuotteita voidaan laittaa myyntiin jo ennen myyntijakson alkua, koska hinnoittelemme tuotteita päivittäin myyntiin. Verkkokaupassa myyntiaika on 30 päivää. Reaaliaikainen myynnin seuranta Kirppari-Kalle palvelussa, pois lukien verkkokaupassa myynnissä olevat tuotteet. Myyntijakson jälkeen myymättömien tavaroiden pois keräämisen ja pakkaamisen tai jatkokierrätyksen.

Verkkokauppaan laitettavien tuotteiden myyntiaika on 30vrk. Tuotteet ovat esillä ja myynnissä myös myymälässä.

Tavaroiden toimittaminen myyntiin
Myytävät tavarat tulee pakata siististi kestävään, omalla nimellä nimikoituun kassiin tai laatikkoon. Kassin/laatikon saa halutessa takaisin myyntijakson päätteeksi.

Tuotteet tulee toimittaa Secondon myymälään aukioloaikojen puitteissa 3-5 päivää ennen myyntijakson alkua, ellei muusta ole erikseen sovittu. Oman myyntijakson ajankohdan näkee kirjautumalla Kirppari-Kalleen.

Voimme myös noutaa tuotteesi myyntiin. Noutopalvelun hinta 20€/myyntierä Vihdin alueelta noudettuna ja sen voi varata puhelimitse tai sähköpostilla.

Myyntijakson päättyminen
Myyntijakson päätyttyä myymättä jääneet tavarat kerätään pois myynnistä ja lajitellaan valmiiksi noutoa varten. Myymättä jääneet tavarat voi noutaa myyntijakson päättymisestä seuraavana päivänä. Tuotteet tulee olla noudettuna viimeistään kolmen (3) päivän kuluttua myyntijakson päättymisestä. Noutamattomat tavarat Secondo toimittaa jatkokierrätykseen. Noutamattomia tavaroita ei ole mahdollista saada takaisin enää sen jälkeen, kun ne on toimitettu jatkokierrätykseen.

Jatkokierrätys
Myyntipalvelun hintaan sisältyy maksuton jatkokierrätys. Myymättä jääneet tuotteet voi jättää Secondolle toimitettavaksi hyväntekeväisyyteen. Sellaiset tekstiilit, joita ei voi lahjoittaa eteenpäin, toimitamme asianmukaisesti jätekierrätykseen. Muut tuotteet lajittelemme myös asianmukaisesti oikeaan jätekeräykseen.

On mahdollista myös noutaa osa myymättä jääneistä tavaroista ja jättää noudon yhteydessä osa jatkokierrätykseen. Jos et halua noutaa myymättä jääneitä tuotteita myyntijakson päätyttyä, ilmoita siitä meille ennen myyntijakson päättymistä sähköpostilla: info@secondo.fi

Myyntituottojen tilitys
Myymälässä myytyjen tuotteiden myyntituotot tilitetään Kirppari-Kalleen kirjatulle pankkitilille seitsemän (7) päivän kuluessa myyntijakson päättymisestä. Verkkokaupassa myytyjen tuotteiden myyntituotot tilitetään asiakkaalle (30) vuorokauden kuluessa tuotteen myymisestä.

Oma tilinumero tulee lisätä Kirppari-Kallessa omiin tietoihin tilitystä varten. Huom. tilinumeroa ei voi lisätä Kirppari-Kallen mobiilisovelluksessa.

Vastuu ja valvonta
Koko liiketilassamme on kameravalvonta. Secondo ei vastaa varastetuista tai kadonneista tuotteista. Secondon henkilökunta tekee parhaansa estääkseen varkaustapaukset. Kaikki varkaustapaukset ilmoitetaan poliisille. Secondo ei vastaa tuotteiden tuhoutumisesta tulipalon, vesivahingon, ilkivallan, murron tai muun yrityksestä riippumattoman syyn sattuessa.

Myyntiehdot päivitetty 28.7.2021

Varaa myyntijaksosi kätevästi netistä

Varaa tästä